|
MŠ TYRŠOVA HUMENNÉ, 2006 - 2008MŠ (Podvihorlatské noviny, str. 11) poskytuje celodennú výchovnú starostlivosť (s možnosťou poldenného pobytu) deťom od 2 do 6 rokov a deťom s odloženou školskou dochádzkou. Zriaďovateľom je mesto Humenné. Za účelom poskytovania edukácie a rehabilitácie deťom so špeciálnymi potrebami (mentálne, zmyslovo a telesne postihnutým) boli v MŠ zriadené dve špeciálne triedy - prvá 8. novembra 2005, druhá 2. septembra 2007. Jedná sa o jedinečný model integrácie a aj inklúzie v Prešovskom kraji. Filozofia humanisticky orientovanej predškolskej edukácie presadila do materských škôl princíp integrácie detí so zdravotným postihnutím. Idea začlenenia týchto detí poukazuje na potrebu vnímania diferenciácie medzi jednotlivcami ako súčasť rozmanitosti a jedinečnosti, a nie ako prejav abnormality. Triedy majú interdisciplinárny charakter a poskytujú deťom intervencie v oblasti špeciálneho školstva a odbornej rehabilitácie. Odbornú pedagogickú starostlivosť poskytujú špeciálni pedagógovia v úzkej spolupráci so špeciálno-pedagogickou a pedagogicko-psychologickou poradňou a Detským integračným centrom Vranov n/Topľou . Na základe špeciálnej diagnostiky a odborných vyšetrení sú vypracovávané individuálne plány slúžiace k edukácii detí formou individuálneho prístupu, pričom sú využívané rôzne špeciálne pomôcky aj špeciálne terapie (muzikoterapia, aromaterapia, arteterapia, canisterapia). Denne poskytovaná rehabilitačná starostlivosť (prostredníctvom ADOS s. r. o.) je zabezpečená rôznymi procedúrami:
O možnosť navštevovať špeciálne triedy je zo strany rodičov postihnutých detí veľký záujem - pre nedostatok miesta ostalo napriek zriadeniu druhej triedy šesť prihlášok nevybavených ... Canisterapia sa s vybranou skupinou detí zo špeciálnej triedy materskej školy realizuje od októbra 2006. Stretnutia sa konajú raz týždenne v dĺžke trvania 1 hodinu, v miestnosti vyhradenej len pre tento účel. Pri každom stretnutí je prítomný špeciálny pedagóg (triedna učiteľka). Metóda CT: AAT Forma: skupinová Šk. rok 2006/2007 V začiatkoch (v tzv. poznávacej fáze) odborní pracovníci zvažovali rôzne kombinácie postihnutia pre vytvorenie cieľovej skupiny. Z vytypovaného počtu 8 detí bola v konečnej fáze tejto etapy vytvorená štvorčlenná skupina s nasledujúcim postihnutím:
Na základe diagnostiky a následne vypracovaných individuálnych plánov realizácie CT sme sa zamerali na:
Dve deti z pôvodnej skupiny začali navštevovať 1. ročník ZŠ, k zostávajúcim dvom pribudli zo štyroch vytypovaných ďalšie dve. Skupina je opäť štvorčlenná, diagnostická skladba je nasledovná:
Canisterapia zameraná na
Fotodokumentácia z realizácie canisterapie v zmluvných zariadeniach je zverejnená so súhlasom zákonných zástupcov klientov. |